Soru Cevap
Sual: Bazıları, “Oral sex (seks) caizdir. Çünkü oral seksi yasaklayan âyet ve hadis yoktur. Hatta, Bekara suresinde,(Tarlanız olan kadınlara istediğiniz gibi yaklaşın) deniliyor. Sonra hadis-i şerife göre, meni temizdir. Kadının erkeğin menisini yutmasında mahzur olmaz” diyorlar. Bunlar caiz midir?
CEVAPBir şeyin haram olması için edille-i erbaada bir delilinin bulunması lazımdır. Ancak, meşhur olan şeyler için hüküm böyle değildir. Mesela Kur'an-ı kerimde tuvaletteki necaset yenmez, idrar içilmez diye yazmıyor, (Tayyib olanı, temiz olanı, helal olanı yiyip için) buyuruluyor. (Bekara 168)
CEVAPBir şeyin haram olması için edille-i erbaada bir delilinin bulunması lazımdır. Ancak, meşhur olan şeyler için hüküm böyle değildir. Mesela Kur'an-ı kerimde tuvaletteki necaset yenmez, idrar içilmez diye yazmıyor, (Tayyib olanı, temiz olanı, helal olanı yiyip için) buyuruluyor. (Bekara 168)
Ana babanızı dövmeyin denmiyor, (Öf demeyin) deniyor. (İsra 23)
Öf demek yasaklanınca, dövmek elbette günah olur. (Kur’anda ana babayı dövmeyin diye bir âyet yok, öf demeden dövmenin mahzuru olmaz) demek elbette yanlıştır.
Öf demek yasaklanınca, dövmek elbette günah olur. (Kur’anda ana babayı dövmeyin diye bir âyet yok, öf demeden dövmenin mahzuru olmaz) demek elbette yanlıştır.
Peygamber efendimiz buyuruyor ki:
(Cima esnasında ferce [avret yerine] bakmayın, körlüğe sebep olur.) [Deylemi, İ. Adiy] Bakmak men edilince, ağza almak, yalamak elbette caiz olmaz.
(Cima esnasında ferce [avret yerine] bakmayın, körlüğe sebep olur.) [Deylemi, İ. Adiy] Bakmak men edilince, ağza almak, yalamak elbette caiz olmaz.
Kadınla her türlü ilişki caiz değildir. Bildirilen âyetin meali şöyledir:
(Kadınlarınız [çocuk yetiştiren] tarlanızdır. Tarlanıza nasıl dilerseniz öyle varın.) [Bekara 223] Buradan livatanın da caiz olduğunu çıkaran sapıklar vardır. Halbuki önceki âyetin meali şöyledir:
(Kadınlar hayzdan temizlendikten sonra, Allah'ın size emrettiği [izin verdiği] yerden onlara yaklaşın.) [Bekara 222]
(Kadınlarınız [çocuk yetiştiren] tarlanızdır. Tarlanıza nasıl dilerseniz öyle varın.) [Bekara 223] Buradan livatanın da caiz olduğunu çıkaran sapıklar vardır. Halbuki önceki âyetin meali şöyledir:
(Kadınlar hayzdan temizlendikten sonra, Allah'ın size emrettiği [izin verdiği] yerden onlara yaklaşın.) [Bekara 222]
Emredilmeyen yerden, dübürden, yani arkadan yanaşmak, livatadır, büyük günahtır. Çünkü İslam âlimleri buyuruyor ki:
(Livata, zinadan daha şiddetli haramdır.) [Bahr-ür raık, Redd-ül Muhtar]
(Livata, zinadan daha şiddetli haramdır.) [Bahr-ür raık, Redd-ül Muhtar]
Üç hadis-i şerif meali de şöyledir:
(Hanımı ile livata eden melundur.) [Şir’a] (Livata = homoseksüellik)
(Hanımı ile livata eden melundur.) [Şir’a] (Livata = homoseksüellik)
(Hanımına dübüründen yaklaşan Allah’ın rahmetinden kovulur.) [Sünen sahipleri]
(Hanımına dübüründen yaklaşana Allah rahmetle nazar etmez.) [Tirmizi]
İslam âlimleri bir Müslümanın ağzına sövenin, bilmem ne yaparım diyenin imanı gider buyuruyorlar. Çünkü ağız, Kur'an okuma yoludur. Bir hadis-i şerif meali şöyledir:
(Ağzınızı temizleyin, çünkü ağzınız Kur’an yoludur.) [Ebu Nuaym]
Ağza sövmek günah olunca, yani senin ağzına pislik koyarım demek, imanı götüren, insanı kâfir eden bir günah olunca, bizzat ağza meni akıtmak, idrar çıkan yeri Müslümanın ağzına sokmak caiz olur mu? Erkeğin de idrar ve kan çıkan yeri yalaması asla caiz olmaz. Gayri Müslimlerin çirkin bir âdeti olan oral sekse özenmekten uzak durmalıdır.
(Ağzınızı temizleyin, çünkü ağzınız Kur’an yoludur.) [Ebu Nuaym]
Ağza sövmek günah olunca, yani senin ağzına pislik koyarım demek, imanı götüren, insanı kâfir eden bir günah olunca, bizzat ağza meni akıtmak, idrar çıkan yeri Müslümanın ağzına sokmak caiz olur mu? Erkeğin de idrar ve kan çıkan yeri yalaması asla caiz olmaz. Gayri Müslimlerin çirkin bir âdeti olan oral sekse özenmekten uzak durmalıdır.
Meni, Hanefi mezhebine göre necistir. İdrar kanalından çıkmaktadır. Şafii’de ise temizdir. Temiz olması yenir, içilir anlamında değildir. Çamaşıra bulaşırsa namaza mani olmaz demektir. Başkasının sümüğünü bile, necisolmadığı halde, yani namaza mani olmadığı halde alıp yutmak uygun olur mu?
Sual: Fetavayı Hindiyye kitabının Türkçe tercümesinin 12. cildinin 177. sayfasında oral seksin cevazı bildirilmektedir. Buna rağmen nasıl olur da, oral sekse caiz değil denebilir?
CEVAPNe Hindiyye’de, ne de başka kitapta oral seksin caiz olduğu bildirilmiyor. Önce oral seks nedir? Birincisi erkeğin menisini hanımının ağzına akıtması, ikincisi de erkeğin kan ve idrar çıkan yeri yalayarak orgazma ulaşmak demektir. Hiçbir din kitabında böyle bir sekse dinimiz cevaz vermemektedir. Kur’an okuyan müslüman, ağzına pis meniyi alabilir mi hiç? Müslümanın ağzına sövmek küfür iken, bizzat pisliği, meniyi ağza akıtmak nasıl caiz olabilir?
Hindiyye’de deniyor ki: (Nevazil kitabında bildiriliyor ki: Bir erkek, zekerini hanımının ağzına koysa, bu mekruh olur; bunun hilafını söyleyenler de olmuştur. Zahire'de de böyledir.)
CEVAPNe Hindiyye’de, ne de başka kitapta oral seksin caiz olduğu bildirilmiyor. Önce oral seks nedir? Birincisi erkeğin menisini hanımının ağzına akıtması, ikincisi de erkeğin kan ve idrar çıkan yeri yalayarak orgazma ulaşmak demektir. Hiçbir din kitabında böyle bir sekse dinimiz cevaz vermemektedir. Kur’an okuyan müslüman, ağzına pis meniyi alabilir mi hiç? Müslümanın ağzına sövmek küfür iken, bizzat pisliği, meniyi ağza akıtmak nasıl caiz olabilir?
Hindiyye’de deniyor ki: (Nevazil kitabında bildiriliyor ki: Bir erkek, zekerini hanımının ağzına koysa, bu mekruh olur; bunun hilafını söyleyenler de olmuştur. Zahire'de de böyledir.)
Burada oral seksten hiç bahsedilmiyor. Üstelik “ağza zekeri koymak bile mekruh” buyuruluyor. Mekruh denince, tahrimen mekruh anlaşılır, harama yakın bir iştir. Bu sadece ağza almaktır, yoksa oral sekse asla cevaz yoktur.
İfade iconEmoticon