Arapça Türkçe Tanışma Cümleleri


Evet. Nea’m. نَعَمْ
Hayır Lâ. لاَ
Lütfen (Tekil) Min fadlik مِنْ فَضْلِكْ.
Lütfen (Çoğul) Min fadliküm
Hoş geldiniz efendim ehlen ya seyyidi أَهْلاً يَا سَيِّدي
Hoş geldiniz Ehlen ve sehlen أهلاً وسهلاً
Hoş bulduk ehlen biküm أَهْلاً بِكُمْ
Hoş bulduk Ehlen bık أَهْلاً بِكُ
Görüşmek üzere İlel-likai إِلَى للِّقَاءِ.
ALLAHa ısmarladık. Meas-selameti .مَعَ السَّلاَمَةِ
Güle güle Meas-selameti مَعَ السَّلاَمَةِ
Güle Güle Measselâme مَعَ الَّسلَامَةِ
Merhaba! Merhaben مَرْحَبًا
Sana merhaba Merhaben bike
Günaydın Sabahul hayr صَبَاحُ الْخَيْرِ
Hayırlı sabahlar Sabâhu’l-hayr صَبَاحُ الْخَيْرِ
Hayırlı akşamlar Mesâu’l-hayr مَسَاء الْخَيْرِ.
Afedersiniz Ahvan عَفْوًا
Afedersiniz min fadlik مِنْ فَضْلِكَ
Özür Dilerim âsif آسِفْ
Nasılsınız? Keyfe halukum كَيْفَ حَالُكَ؟
nasılsın/halin nasıl ? keyfe hâlüke كيف حالك
İyiyim, mevlaya şükürler olsun ene bi hayrin elhamdulillah أَنَا بِخَيْرٍ، أَلْحَمْدُ للهِ
çok teşekkür ederim Şükran cezîlen ُشكْرًا جَزِيلًا
Teşekkür ederim Şükran شُكْرًا
Bir şey değil Ahvan عَفْوًا
Allah’a (C.C.)a hamd olsun iyiyim Ene bi hayrın Elhamdulillah أَنَا بِخَيْرٍ، أَلْحَمْدُ للهِ
Siz Nasılsınız? Ve ente keyfe haluk و انت كيف حألك؟
İyiyim, teşekkür ederim Ene bihayr sükran انأ بخير شكرأ
Önemli Değil afven عَفْوًا
ismin nedir ? mâ ismüke ما اسمك
Adınız? İsmukel-kerim إِسْمُكَ الْكَرِيمُ
Adım İbrahim İsmii İbrahim إِسْمي إبْرَاهِيمُ
Sen kimsin? men ente مَنْ أَنْتَ؟
Nerelisin? Min eyne ente? مِنْ أَيْنَ أَنْتَ؟
Türkiye’liyim. Ene turki أََنَا تُرْكِى
Uyruğun nedir? Ma cinsiyatuk مأ جنسيتك؟
Sen türk müsün? E turkiyyun ente
Sen arap mısın? E arabiyyun ente
sen arabmısın ? hel ente arabi هل انت عربي
Türk uyrukluyum Cinsiyatii turkiii جنسيتي تركي
Hangi ülkeden Min eyyi beledin
Ben Türkiye’denim Enâ min turkiya
Türkiye’liyim. Ene türkiyyün أََنَا تُرْكِى
Kaç yaşındasın? Kem ümrüke كَمْ عُمرُكَ؟
Yirmi yaşındayım. ümri işrüne amen عُمْرِي عِشْرُونَ عَامًا.
Mesleğin nedir? ma mihnetüke مََا مِهْنَتُكَ؟
Öğrenciyim. Ene taalibun أَنَا طَالِبٌ
Annenin ismi İsmu ummike
Babanın ismi İsmu ebike
Ben Selçuk'un kızıyım Ene bintu Selçuk
Ben Selçuk'un arkadaşıyım Ene sadiku Selcuk
Ben Halid'in oğluyum Enebnu halid
Görüşmek üzere Selametle İlellikâ; m’aasselame
Seni seviyorum Ena ahubbek
Evli misin? hel ente mütezevvicün هَلْ أَنْتَ مُتَزَوِّجٌ؟
Nerede ikamet ediyorsun? veya kalıyorsun? Eyne teskunu أَيْنَ تَسْكُنُ؟
Otelde kalıyorum. Eskunu fil-funduk أَسْكُنُ فِي الْفُنْدُقِ.
Kaç gün kalacaksın? Kem yevmen setebkaa? كَمْ يَوْمًا سَتَبْقَى؟
Ne zaman geldin? hazarte? مَتَى حَضَرْتَ؟
Türkiye’yi beğendin mi? Hel a’cebteke bi turkiya? هَلْ أَعْجَبْتَكَ بِتُرْكِيَا؟
Hangi ? Eyy ?
Ne? ma مَا؟
nicin? lime / limaza لمادا
Nasıl? keyfe كَيْفَ؟
neden? Niçin? limaze لِمَاذَا؟
Nerede? eyne أَيْنَ؟
Nereden? min eyne مِنْ أَيْنَ؟
Nereye? ila eyne إِلَى أَيْنَ؟
Ne zaman? Meta مَتَى؟
Kim? men مَنْ؟
Kim onlar? men hüm مَنْ هُمْ؟
o kimdir ? men hüve من هو
Siz kimsiniz? Men entüm
ne oldu? maze hadesü ماذا حدث
ne diyorsun ? mâzâ tegul ماذا تقول
Ne zaman ulaştın? vasalte مَتَى وَصَلْتَ؟
Ne zaman gideceksin? tesaafiru مَتَى تُسَافِرُ؟
Ne zaman geldin? Meta vasalt
Ne zaman yola çıkıyoruz? Meta nüsafir
Ne zaman uyuyoruz? Meta nenam
Bu ne demektir? Ma ma’na haza
ingilizce biliyor musun? hel tekellem el-inciliziyye?
lütfen yavaş konuş min fadlike tekellem ala mehlik
anlamıyorum la efhemü
anlıyorum efhemü
Hobiniz nedir? Ma hivayetuk مأ هوأ يتك؟
Hobim okumaktır. Hivayeti elgiraeti هوأيتي ألقرعة
Sizinle tanışmaktan şeref duydum Teşerrafte bımagrifetik تشرفت بمعر فتك
Güle güle Allah’a emanet olun Maasselame fi aman Allah مع أسلأ مة في أمأ ن ألله
İnşallah görüşürüz. Ve illlikae İNŞALLAH و ألي أللقأ ء أن شأ ء ألله
Bana ver Atiyni أَعْطِنِي.
İyi şanslar Hadza sagiyden حَظًّا سَعِيدًا
Su istiyorum Uride maye أُرِيدُ مَاءَ.
Bulunur mu? Hel yücedu هَلْ يُوجَدُ؟
Bulunmaz La yücedu لاَ يُوجَدُ.
Üzgünüm Ene asif un أَنَا أَسِفٌ.
Zararı yok La bağs un لاَبَأَسٌ.
Buyur Tefeddal تَفَضَّلْ.
Müşerref olduk Teşerrefna تَشَرَّفْنَا.
Baş üstüne Ala rasii عَلَى الرَّأْسِ.
Lütfen bana yardım et Saidni min fadlık سَاعِدْنِي مِنْ فَضْلِكْ.
Ben hastayım Ene marizun أَنَا مَرِيضٌ.
Buraya gel Teale huna تَعَالَ هُنَا.
Burada dur Gif huna قِفْ هُنََا.
Güle Güle Measselâme مَعَ الَّسلَامَةِ
kac? kem? كم
Kaça? bikem بِكَمْ؟
Bu kaça? bikem haze بِكَمْ هَاذَا؟
Fiyat Semen
mi - mü ? hel ? هل
benimle gelirmisin? hel sete'tii maii هل ستاتي معي
Nereden geliyorsun? min eyne te'tii مِنْ أَيْنَ تَأْتِي؟
Nereye gidiyorsun? ila eyne tezhebü إِلَى أَيْنَ تَذْهَبُ؟
Hangi? eyyu أَيُّ
Otel Nerede? eyne-l'funduku أَيْنَ الْفُنْدُقُ؟
Kapalıçarşı nerededir? eyne sukuu-l muğatta أَيْنَ سُوقُ الْمُغَطَّى؟
Yolculuk nasıl? keyfes- seferu كَيْفَ السَّفَرُ؟
Bu ne? ma haze مَا هَاذَا؟
Bunun adı ne? mesmu haze مَاإِسْمُ هَاذَا؟
Ne istiyorsun? maze turiidü مَاذَا تُرِيدُ؟
Ne yersin? maze te'kulu مَاذَا تَأْكُلُ؟
Ne içersin? maze teşrabu مَاذَاتَشْرَبُ؟
Anlıyor musun? hel tefhemü هَلْ تَفْهَمُ؟
Bulunur mu? hel yuucedü هَلْ يُوجَدُ؟
Bulunmaz. la yuucedü لاَ يُوجَدُ؟
bu çok güzel haze cemilün cidden هاذا جميل جدا
sen harikasin ente raaiun انت رائع
Bana ver i'tini أَعْطِنِي
İyi şanslar hazzen saiden حَظًّا سَعِيدًا
Afedersiniz afven عَفْوًا
Su istiyorum uridü mae أُرِيدُ مَاءَ
Üzgünüm ene esifün أَنَا أَسِفٌ
Zararı yok la be'se لاَبَأَسٌ
Buyur tufaddal تَفَضَّلْ
Müşerref olduk teşerrefna تَشَرَّفْنَا
Baş üstüne ale-l ra'sı عَلَى الرَّأْسِ
Afiyetle bil afiyeti بِالْعَافِيَةِ
Lütfen bana yardım et saaidnii min fadlik سَاعِدْنِي مِنْ فَضْلِكْ
Haydi Hayyâ
Gel Ta’âla
Yeter Halas
Yalanci Kezzab
Edebli , terbiyeli Mueddeb
Sabreden Sabur
Temiz Naziyf
Günah, suc Hati'eh
Dogruluk Sıdk
Yemin kasem
Kapa İğlik
İyilik etmek İhsan
Korku Havf
Unknown
Unknown

sonraki
« Prev Post
önceki
Next Post »
Blogger tarafından desteklenmektedir.