İngilizce Türkçe Tanışma Cümleleri 4


Neye benziyor? What does it look like?
Sesi neye benziyor? What does it sound like?
Neye benziyor? What does it feel like?
Neye benziyor? What does it seem like?
İşe saat kaçta gider? What time does he go to work?
O ne yapar? What does he do?
Ne olabilir? What can happen?
Ne yapıyorsun? What are you doing?
Onlar yarın ne yapacaklar? What will they do tomorrow?
Gökyüzü ne renktir? What colour is the sky?
Adamlar ne yapıyor? What are the men makeing?
Siz sınıfda ne yaparsınız? What do you do in the classroom?
Siz sabahleyin ne zaman kalkarsınız? What time do you get up in the morning?
poliS. oLd bill:
ondan kolay ne var? ıt`S a piece of cake :
taßrikler. pat on the back :
aSla not on your life:
senin agzın daha sut kokuyor you are an infant in arms:
oh olsun sana.. ıt serves you jolly well right:
Sen iki yüzLüsün.. you are a double dealer :
Kilosu kaçadır? How much is a kilo?
Yorgun değilsin, değil mi? You aren't tired, are you?
Haklıyım, değil mi? I'm right, aren't I?
O mutlu değildir, değil mi? She isn't happy, is she?
Geç kalmadık, değil mi? We're not late, are we?
O evdedir, değil mi? He is at home, isn't he?
Türkiye'de misafirlere çok iyi davranılır Guests are given the red carpet treatmen in Turkey
Hadi dışarı çıkıp şehrin altını üstüne getirelim Let's go out and paint the town red
Dondurma ister misiniz? Would you like an icecream?
Ciddi misin? Seriously?
Nerede çalışıyorsunuz? Where do you work?
Öğrenciyim I'm a student
Ne okuyorsun? What are you studying?
İşletme / Fransızca Business studies/French
Bankacılık yapıyorum I work in a bank
Reklam ajansında çalışıyorum In an advertising agency
İyi para kazanıyor musun? Do you make good money?
Sana ne? What's it to you?
Nasıl bir arabanız var? What kind of car do you have?
Eviniz nasıl? What's your house like?
Adınız ne? What's your name?
Benim adım... My name is..
Nerelisiniz? Where are you from?
Londralıyım/İstanbulluyum From London/İstanbul
Yalnız mısınız? Are you alone?
Evli misiniz? Are you married?
Oteliniz nerede? Where's your hotel?
Şehir merkezinde In town
Ne tür müzik seversiniz? What kind of music do you like?
Nelerden hoşlanırsınız? What do you like doing?
Memnun oldum Pleased to meet you
Sen her ne dersen yapacağım. I’ll do whatever u say.
hoscakalin Goodbye
gorusuruz See you
geldiginiz icin tesekkur ederim Thank you for coming
yakinda yine gelin Come again soon
hoscakal So long
kendine iyi bak Take care of yourself
bay bay Bye bye
yakinda gorusuruz See you soon
sonra gorusuruz See you later
iyi sanslar Good luck
Pazartesi gorusuruz See you on Monday
iyi tatiller Have a nice holiday
tekrar ne zaman gorusecegiz? When shall we meet again?
size eve birakayim Let me drive you home
seni ozleyecegim I will miss you
yarin gorusebilir miyiz? Can we meet tomorrow?
iyi yolculuklar Have a nice journey
iyi yolculuklar Have a nice trip
Ayse’ye selamimi soyleyin Give my regards to Ayse
ne cesaretle yaparsın! interjection (dare) how dare you!
Dur bi saniye / dakka Bir saniye ? Wait a minute.
bi dakka sadece bir dakika Just a minute
bi saniye bekler misiniz? Please, wait a moment
bi dakka bekler misiniz? Hang on a minute
bana biraz zaman verebilir misin ? Give me some credit.
İşte geldim Here I come!
Tamam, bekle, ... geliyorum Al right! Hang on... I'm coming
Kendi işinle ilgilenmeni rica edeceğim I prefer you mind you mind your own business.
bununla ilgilenmiyorum I'm not concerned with this
Türkçe cümlelerinle ilgilenmiyorum I'm not interested in your Turkish sentences
Hiç önemi yok , bu senin işin (seni ilgilendirir) It doesn't matter, that's your business.
...ile alakası yok It has got nothing to do with...
ile alakası yok It hasn't got anything to do with...
büyük bi önemi yok It's no big deal.
Kendi işine bak! Mind your own business
Sen kendi işine bak! You mind your own business
Seninle hiç ilgilendirmez None of your business
Bu seni hiç ilgilendirmez That's none of your business
Bu seni hiç ilgilendirmez That's not your own business
Bunun seninle ilgisi yok - seni ilgilendirmez That's nothing to do with you
Onu ilgilendirecek bir şey yok - seni ilgilendirmez There is nothing to do with him.
Seni ilgilendirecek bir şey yok - seni ilgilendirmez There's nothing to do with you
Kendi işine bak (daha agresif) This is none of your business
çok meraklı olma - burnunu sokma Don't be nosy!
üniversiteye girmenden ötürü seni tebrik ederim. I congratulate you on entering the univeristy
başarını duydum I heard about your success
seni tebrik etmek isterim I would like to congratulate you
bunu başarabileceğine inanıyoruz. We believe that you can succeed in this
senden güzel haberler bekliyoruz We look forward to good news from you
başarını duyduğuma çok sevindim. I got pleased to hear your success
tebrikler! Congratulations!
sana bağırdığım için senden özür dilerim I apologize to you for shouting you
beni affet Excuse me
biliyorum,ben hataydım. I know,I was faulty
üzgünüm I am sorry
herkes bir hata yapabilir Everybody can make a mistake
lütfen,bana geri dön Please,return to me
benim yerimde olsan sen ne yapardın? What would you do if you were me?
lütfen,beni anlamaya çalış Plese,try to understand me
Hiç sorma daha iyi. Don't even ask.
Daha kötü olamazdı. Couldn't have been worse.
Nasıl hissediyorsun? How do you feel?
Yaşamınız nasıl ? How is life treating you?
Nelerin peşindesin? What are you up to?
Kayda değer bir şey yok. Nothing special.
Hiç sorma daha iyi. Don't even ask.
Daha kötü olamazdı. Couldn't have been worse.
Selam Hi
Merhaba Hello
Merhaba Howdy
Hey Hey
Selam Yo
Unknown
Unknown

sonraki
« Prev Post
önceki
Next Post »
Blogger tarafından desteklenmektedir.